Zabij 10 prasat

IRC kanál (chat) Minecraft server Twitter Facebook Steam skupina YouTube kanál RSS kanál
  • Herní série
  • Současná PC
  • Retro PC
  • MMO hry
  • Hry v prohlížeči
  • Mobilní zařízení
  • Sloupky
  • Vyhledávání
  • Všechny články
  • Takhle vypadá RH
    Takhle vypadá RH
    Všechny obrázky
  • 3DS a NDS
  • Současné konzole
  • Minulá generace
  • Game Boy
  • 32-bit konzole
  • 16-bit konzole
  • 8-bit konzole
  • Pro čtenáře
  • Shoutbox
  • The Keep (3DS)
    The Keep (3DS)
    Všechna videa
    Chrono Cross
    10

    Chrono Cross

    Po velikém úspěchu Chrono Trigger se nelze divit, že se Square pustili do prací na jeho pokračování. Naopak se lze divit, že skončili jen u jediného. I tak má ale do přímé návaznosti Chrono Cross velmi daleko. Na první pohled se vám může zdát, že hrajete úplně jinou hru. To ale vůbec neznamená, že by nešlo o tak kvalitní počin, jako jejího předchůdce. Právě naopak!

    Na cestě mezi dvěma světy navštívíte města i dungeony a budete bojovat se spoustou zajímavých protivníků. Boje jsou řešené pomocí originálního systému elementů, levelování je chytře omezené, a oceníte i skvěle provedené léčení na konci soubojů.

    Ve hře se nachází celkem 45 unikátních hratelných postav s vlastním stylem mluvy pro sdílené dialogy a vlastními komentáři, pokud se jich právě probíraná část hry nějak týká. Najednou ale můžete používat jenom tři. Je proto jasné že nelze odhalit všechno na jediné dohrání. Právě proto se vrací i New Game+, která vám umožní najít skryté postavy a objevit všech 12 konců hry.

    Jak už to u jRPG bývá, i zde je příběh roztahaný na všechny strany, ale vše do sebe nakonec zapadne. Překvapí vás nelinearita hry a její schopnost vždy poutavě vyprávět. A až bude po všem, tak se budete divit, jak moc přímým pokračováním Chrono Cross vlastně je. Atmosféře dopomáhá i úchvatná hudba, která se ale někdy dokáže rychle oposlouchat; hlavně v úsecích, kde se loopuje hudba soubojů i mimo ně.

    Placená hra
    Minecraft
    10

    Minecraft

    Představuji vám sandbox ve své nejčistší podobě. Před vámi leží nekonečný svět složený z plně interaktivních kostiček a je jen na vás, jak s ním naložíte. Vysoká hora vám kazí výhled z okna? Odpalte jí pomocí TNT a z nasbíraného materiálu si postavte sochu vaší plně skinovatelné postavičky. Minecraft je plný různorodých detailů; zamrzání vody v chladných oblastech, střídání denní doby, hládnutí postavy a podobně. Na rozdíl od jiných sandboxů je v Minecraftu i závěrečný boss, ale dostat se do jeho dimenze a skolit ho je velmi vzdálený cíl.

    Celý herní svět se dá rozdělit do čtyř kategorií: kostek, které mají různé vlastnosti a mohou být položeny jak generátorem mapy, tak hráčem - objektů, které zvětšují míru interaktivity (dveře, čluny, důlní vozíky) a většinou je má na svědomí hráč - předmětů, které vždy slouží buď k výrobě jiných předmětů či kostek, nebo na přímé použití jako zahnání hladu nebo kopání v zemi - a mobů, kteří disponují různými postoji vůči hráči a existují jak pro jeho užitek, tak aby nadělali škody. Toto vše můžete plně využít, zapojit svou kreativitu, přebudovat svět jak vám jen dovolí vaše představivost a pokud by vám snad nevyhovoval vzhled hry, není nic snažšího, než ho změnit. Důležitá je zde možnost multiplayeru, která je stejně svobodná jako singleplayer: zkrátka je vás na mapě víc a dělejte si co chcete.

    Placená hra
    Sonic Adventure 2 / Battle
    10

    Sonic Adventure 2 / Battle

    Na pokračování prvního Sonic Adventure měli Sonic Team více času a tak se mohli vyvarovat předchozích chyb. Na výsledné hře, vydané akorát na Sonicovy 10. narozeniny, je to znát. Bugy jsou pryč, grafika je mnohem detailnější (krásně stínované textury) a hudba - i když ne tak různorodá - lepší. Došlo ale také k posunu jak ve hratelnosti (adventure fieldy jsou pryč), tak ve způsobu vyprávění. Temnější příběh druhého dílu se nezabývá pradávnou historií, ale událostmi před 50 lety, které má ještě leckdo v živé paměti.

    Sonic Adventure 2 se dělí do dvou částí jednoduše nazvaných Hero a Dark, v nichž budete střídavě ovládat jejich protagonsty. Těch je celkem opět šest, ale hratelných stylů jenom polovina. Každá postava má totiž na druhé straně barikády svého dvojníka co se všech schopností a dovedností týče; jedinou odlišností jsou upgrady, které jsou občas dostupné jen pro jednu z nich. Na druhou stranu jsou ale herní styly lépe definované a odlišnější než v prvním díle, i když z něho vycházejí. Sonic/Shadow jsou rychlejší variantou Sonicových levelů, Eggman/Tails vypilovanější verzí misí E-102, a Knuckles/Rouge náročnější formou Knucklesova hledání.

    Celkově Sonic Adventure 2 obsahuje úctyhodných 36 levelů proložených různorodými boss fighty a animacemi. K tomu přidejte ještě nejlepší multiplayer v celé sérii a propracovanější Chao Garden a výjde vám hra, kterou si nemůžete nechat uniknout.

    Placená hra
    Sonic Adventure / DX: Director's Cut
    10

    Sonic Adventure / DX: Director's Cut

    Po relativně hluchém období v Sonicově kariéře, které začalo někdy po vydání Sonic & Knuckles a pokračovalo obdobím Saturnu, se Sonic vrátil se vší parádou jako launchový titul nové konzole SEGA Dreamcast. A ať byla očekávání jakákoliv, nový díl Sonica je určitě všechny překonal.

    Sonic Adventure vzalo vše, co fungovalo v Sonic 3D, také vše, co by mohlo fungovat v třetím rozměru ze Sonic 1 - 3, zbytek doplnili inspirací ze skutečného světa a okořenili šesti unikátními hratelnými postavami. Výsledkem byla fantastická hratelnost a skvělý design levelů, miniher a bossů. Příběh Sonic Adventure pak nepřímo navazuje na události Sonic 3 se Sonic & Knuckles a točí se okolo katastrofy, která měla za následek vyhlazení všech Knucklesových předků a teď se, působením koho jiného než Dr. Eggmana, opět vrací aby zničila metropoli Station Square. A věřte, že příběh je tentokrát jedním z hlavních taháků - postupně budete odkrývat odkaz minulosti skrze propletené kapitoly patřící jednotlivým postavám, které nakonec vyústí ve velkolepou závěrečnou část.

    Na hře je bohužel silně znát tlak vedení Segy, které chtělo hru dostat na trh ještě před Vánoci a tak narazíte na spoustu nedotažeností a závažných chyb. Asi nejvíce kazí požitek ze hry mizerná choreografie a časování animací společně s problémovou kamerou, ale i když jsou bugy a nedodělky početné, radost ze hry vám rozhodně zkazit nedokážou; některé vám ji mohou naopak i přidat - jako možnost proglitchovat postavy do levelů, kam normálně nemají přístup.

    Placená hra
    Assassin's Creed III
    9/10

    Assassin's Creed III

    Již páté pokračování jedné z nejúspěšnější série her součastnosti, Assassin's Creed III, je tu a proto bych Vám o ní něco málo napsal. Zmiňovat se, od koho a kdy vyšla je asi zbytečné, proto raději přejdu přímo ke hře a jejímu ději.

    Assassins Creed III vás opět zavede do kůže Desmonda Milese, se kterým se nejspíše setkáte již naposledy (dalo by se ovšem o tomto tématu dlouho diskutovat, jestli to je pravda, či nikoliv), který se se svým otcem a kolegy snaží přijít na pravěké tajemství, skrývající klíč k záchraně lidstva před smrtícím prosincem 2012. V Animusu se setkáváme s novým protagonistou, Connorem Kenwayem, nebo-li Ratonhnhaké:ton, napůl Angličanem, napůl Mohawkem se kterým si prožijete Americkou revoluci, seznámíte se s lidmi jako George Washington, Samuel Adams, Benjamin Franklin, Friedrich Wilhelm von Steuben, Robert Faulkner aj. Po smrti matky odchází Connor z rodné vesnice, aby ovládl dovednosti asasínů a nastolil pořádek a spravedlnost v zemi. Na rozdíl od svých předchůdců sleduje téměř výhradně zájmy lidí a snaží se nastolit spravedlnost a svobodu slova. Příběh Connora končí v roce 1783, několik let po skončení Americké revoluce. S tím je spojeno také dlouho očekávané finále také Desmondovy příběhové linky. Po nalezení klíče se totiž dozvíme pravdu o konci světa a odhalíme mnohá tajemství mimozemské civilizace.

    Celou hrou vás bude provázet luxusni hudba od Lorne Balfeho.

    Placená hra
    Assassin's Creed II
    9/10

    Assassin's Creed II

    Jak již název napovída, je to druhé pokračování velmi úspěšné série Assassin's Creed firmy Ubisoft Entertaiment, která vyšla v roce 2010 pro PC.

    Opět se za pomoci Desmonda Milese a Animusu vtělíte do assassína, ovšem tentokrát jim již nebude Altair ale jeho vzdálený potomek Ezio Auditore da Firenze, který netuší, že je potomkem assassína (otec Giovanni Auditore), ovšem rychle je uveden do reality poté, co mu templáři popraví jeho otce a bratry. Pak odcestuje s matkou a sestrou do vily jeho strýce, kde se začal učit boji a zvykům assassínů. Na konec odcestuje do Benátek, kde získá mnoho přátel, mezi nimiž je i slavný Leonardo da Vinci, který pomáhá Eziovi luštit stránky assassínského kodexu, jenž napsal Altair se znalostmi artefaktu Piece of Eden (podle reálií v druhém díle lze soudit že artefakt nejenom že dokáže klamat lidskou mysl, ale zároveň obsahuje i širokou databázi). Tento kodex obsahuje informace o Assassínech a spousty plánů pokročilých zbraní, které pak Leonardo pro Ezia staví. Zde v Benátkách také zabíjí svého úhlavního nepřítele, Rodriga Borgia, a tak zasvětí svůj život boji proti templářům.

    Luxusně propracovaný děj, velké množství různých zbraní a prostředí renesanční Itálie 15. století vás doslova posadí do sedačky. Nenapadá mě snad jediná věc, kterou bych téhle hře mohl vytknout, snad jen chybějící multiplayer, který však bude v dalším pokračování této výborné série.

    Placená hra
    Sonic the Hedgehog
    9/10

    Sonic the Hedgehog

    Když se v roce 1991 objevil Sonic the Hedgehog na nové konzoli Mega Drive, stal se okamžitou klasikou a také vlajkovou lodí celé společnosti SEGA. Žánr plošinovek byl sice už pevně zakořeněný, ale na Sonica byl málokdo připravený. Přiběhl rychlostí, o které se konkurenčním Super Mario Bros. ani nesnilo, a kontrolu nad hrou předal do rukou hráčům. Čím lépe hráli, tím rychleji dokázali levely proběhnout.

    Při cestě za překažením nového plánu svého odvěkkého soupeře, Dr. Robotnika, nám Sonic přinesl krásnou čistou grafiku s dobře využitým paralaxním scrollováním a skvělou hudbu, jejíž melodie vám navždy utkví v hlavě. Oproti pozdějším dílům je zde sice omezenější pohybový arzenál, ale to vůbec není na škodu. Naopak to, společně s chytrým designem levelů, zvyšuje herní variabilitu když jste nuceni vymýšlet nová uplatnění pro Sonicovy útoky, pokud se chcete pohnout dál.

    První díl Sonic the Hedgehog není jen artefakt minulosti připomínající začátky úspěšné série. Jde o hru, která stojí sama o sobě jako skvělá ukázka možností žánru.

    Placená hra
    1
    1, 2, 3, 4, 5, 6, 7