kip

Zabij 10 prasat

IRC kanál (chat) Minecraft server Twitter Facebook Steam skupina YouTube kanál RSS kanál
  • Herní série
  • Současná PC
  • Retro PC
  • MMO hry
  • Hry v prohlížeči
  • Mobilní zařízení
  • Sloupky
  • Vyhledávání
  • Všechny články
  • Takhle vypadá RH
    Takhle vypadá RH
    Všechny obrázky
  • 3DS a NDS
  • Současné konzole
  • Minulá generace
  • Game Boy
  • 32-bit konzole
  • 16-bit konzole
  • 8-bit konzole
  • Pro čtenáře
  • Shoutbox
  • The Keep (3DS)
    The Keep (3DS)
    Všechna videa
    Sonic Adventure 2 / Battle
    10

    Sonic Adventure 2 / Battle

    Na pokračování prvního Sonic Adventure měli Sonic Team více času a tak se mohli vyvarovat předchozích chyb. Na výsledné hře, vydané akorát na Sonicovy 10. narozeniny, je to znát. Bugy jsou pryč, grafika je mnohem detailnější (krásně stínované textury) a hudba - i když ne tak různorodá - lepší. Došlo ale také k posunu jak ve hratelnosti (adventure fieldy jsou pryč), tak ve způsobu vyprávění. Temnější příběh druhého dílu se nezabývá pradávnou historií, ale událostmi před 50 lety, které má ještě leckdo v živé paměti.

    Sonic Adventure 2 se dělí do dvou částí jednoduše nazvaných Hero a Dark, v nichž budete střídavě ovládat jejich protagonsty. Těch je celkem opět šest, ale hratelných stylů jenom polovina. Každá postava má totiž na druhé straně barikády svého dvojníka co se všech schopností a dovedností týče; jedinou odlišností jsou upgrady, které jsou občas dostupné jen pro jednu z nich. Na druhou stranu jsou ale herní styly lépe definované a odlišnější než v prvním díle, i když z něho vycházejí. Sonic/Shadow jsou rychlejší variantou Sonicových levelů, Eggman/Tails vypilovanější verzí misí E-102, a Knuckles/Rouge náročnější formou Knucklesova hledání.

    Celkově Sonic Adventure 2 obsahuje úctyhodných 36 levelů proložených různorodými boss fighty a animacemi. K tomu přidejte ještě nejlepší multiplayer v celé sérii a propracovanější Chao Garden a výjde vám hra, kterou si nemůžete nechat uniknout.

    Placená hra
    Sonic Adventure / DX: Director's Cut
    10

    Sonic Adventure / DX: Director's Cut

    Po relativně hluchém období v Sonicově kariéře, které začalo někdy po vydání Sonic & Knuckles a pokračovalo obdobím Saturnu, se Sonic vrátil se vší parádou jako launchový titul nové konzole SEGA Dreamcast. A ať byla očekávání jakákoliv, nový díl Sonica je určitě všechny překonal.

    Sonic Adventure vzalo vše, co fungovalo v Sonic 3D, také vše, co by mohlo fungovat v třetím rozměru ze Sonic 1 - 3, zbytek doplnili inspirací ze skutečného světa a okořenili šesti unikátními hratelnými postavami. Výsledkem byla fantastická hratelnost a skvělý design levelů, miniher a bossů. Příběh Sonic Adventure pak nepřímo navazuje na události Sonic 3 se Sonic & Knuckles a točí se okolo katastrofy, která měla za následek vyhlazení všech Knucklesových předků a teď se, působením koho jiného než Dr. Eggmana, opět vrací aby zničila metropoli Station Square. A věřte, že příběh je tentokrát jedním z hlavních taháků - postupně budete odkrývat odkaz minulosti skrze propletené kapitoly patřící jednotlivým postavám, které nakonec vyústí ve velkolepou závěrečnou část.

    Na hře je bohužel silně znát tlak vedení Segy, které chtělo hru dostat na trh ještě před Vánoci a tak narazíte na spoustu nedotažeností a závažných chyb. Asi nejvíce kazí požitek ze hry mizerná choreografie a časování animací společně s problémovou kamerou, ale i když jsou bugy a nedodělky početné, radost ze hry vám rozhodně zkazit nedokážou; některé vám ji mohou naopak i přidat - jako možnost proglitchovat postavy do levelů, kam normálně nemají přístup.

    Placená hra
    Sonic the Hedgehog
    9/10

    Sonic the Hedgehog

    Když se v roce 1991 objevil Sonic the Hedgehog na nové konzoli Mega Drive, stal se okamžitou klasikou a také vlajkovou lodí celé společnosti SEGA. Žánr plošinovek byl sice už pevně zakořeněný, ale na Sonica byl málokdo připravený. Přiběhl rychlostí, o které se konkurenčním Super Mario Bros. ani nesnilo, a kontrolu nad hrou předal do rukou hráčům. Čím lépe hráli, tím rychleji dokázali levely proběhnout.

    Při cestě za překažením nového plánu svého odvěkkého soupeře, Dr. Robotnika, nám Sonic přinesl krásnou čistou grafiku s dobře využitým paralaxním scrollováním a skvělou hudbu, jejíž melodie vám navždy utkví v hlavě. Oproti pozdějším dílům je zde sice omezenější pohybový arzenál, ale to vůbec není na škodu. Naopak to, společně s chytrým designem levelů, zvyšuje herní variabilitu když jste nuceni vymýšlet nová uplatnění pro Sonicovy útoky, pokud se chcete pohnout dál.

    První díl Sonic the Hedgehog není jen artefakt minulosti připomínající začátky úspěšné série. Jde o hru, která stojí sama o sobě jako skvělá ukázka možností žánru.

    Placená hra
    Final Fantasy VII
    9/10

    Final Fantasy VII

    Kdo by neznal fanoušky tolik opěvovaný, legendární sedmý díl této jRPG série, Final Fantasy VII. Rozhodl jsem se ji exklusivně pro Z10P krátce zrecenzovat. Byla vydána na konzoli Playstation, později také na PC, PS3 a PSP. Jako je v každém dílu série nás čeká příběh, který je plný zajímavých postav, velkých zvratů a dramatu.

    Herní bojový systém je ATB - čekáte až se vám naplní ukazatel, pak můžete použít akce své postavy. V tomto díle je určují tzv. Materie, což je zkrystalizovaná magická "Mako" energie, která vám umožňuje sesílat kouzla, používat speciální schopnosti a zlepšovat vlastnosti vaší postavy.

    Postavy mají 3 sloty pro výbavu - Zbraň, náramek (armlet) a doplněk. Každý unikátní kus zbroje má vlastní počet míst pro materie. Některé kousky jdou dostat pouze plněním nepovinných questů, kterých je ve Final Fantasy VII spousta.

    Hra může dělat problémy hráčům, kteří hrají Final Fantasy poprvé, ale po zvyknutí si a porozumění systému hry není hra obtížná. Je ale důležité se nevyhýbat náhodným bojům a prozkoumávat zákoutí, která často ukrývají v truhlách užitečné předměty nebo výbavu.

    Final Fantasy VII splňuje všechna kritéria pro nadprůměrnou hru - Zábavný a hratelný systém, dobré souboje, vývoj postav plný spousty možností a strategií a hlavně srdceryvný a promyšlený příběh. Doporučujeme všem prasohráčům, kteří rádi hrají RPG.

    Placená hra
    Crazy Taxi
    8/10

    Crazy Taxi

    V těchto arkádových závodech budete bojovat s časem a pokoušet se pokořit žebříčky nejlepších hráčů. Jediným skutečným cílem Crazy Taxi je totiž nahrát co nejvyšší skóre - zde reprezentované penězmi - uhýbaním překážkám, prováděním triků a hlavně sbíráním pasažérů a jejich dovážením na žádaná místa. Ve hře je sice několik herních módů, ale ty se liší jenom časováním a bodováním. Kromě nezáživných trikových módů zůstává náplň hry pořád stejná.

    Vše se odehrává v krásně vymodelovaném San Franciscu, kde jediné špatně vypadající části jsou okrajové otevřené prostory jako letiště. Dabing je na úrovni a herní postavy mají občas nečekaně vtipné hlášky. Hudbu tvoří skladby od The Offspring a Bad Religion. Nemusím se tedy doufám rozepisovat o tom, jak je skvělá.

    Bohužel musím ubrat trochu bodů za repetivní hratelnost. Sice trvá hodně dlouho než Crazy Taxi omrzí, ale přecejen každá hra trvá jen pár minut a prakticky je to pořád dokola to samé; žádné další lokace nebo odlišnější herní módy.

    Placená hra
    Sonic Heroes
    8/10

    Sonic Heroes

    Po velkém úspěchu původně Dreamcastových her u majitelů GameCube bylo na čase, aby SEGA přišli s další Sonic hrou; tentokrát už vydané přímo pro tuto platformu. Zdá se ale, jako by se Sonic Team báli, že vyčerpali všechny nápady a tak se uchýlili ke dvěma krokům. První byl nechat hráče místo jedné postavy ovládat úzce semknutý tým (ne nepodobně jako předtím v Knuckles' Chaotix, odkud také převzali tři "nové" postavy). Druhým krokem byl částečný návrat ke kořenům série, který se projevil hlavně v klasickém řazení levelů act1-act2-boss a nutnosti lovit Chaos Emeralds ve special stage.

    Tomuto rozhodnutí v Sonic Heroes ustoupil příběh, který - i když ucelený, dobře vyprávěný, a s několika zvraty - tentokrát tvoří jenom výplň mezi levely. To je škoda, protože stylové animace postav jsou tentokrát zvládnuté dokonale a dabing je lepší než kdy předtím. FMV sekvence jsou dokonce synchronizované pro anglickou verzi místo japonské.

    Teď už ale k samotné herní náplni. Ta naštěstí nezklamala. Sice by šla vytknout četnost bezedných propastí, ale naštěstí máte dost prostředků jak je překonat a i hra samotná vám bude bránit v nechtěném pádu. Jinak jde o stejnou zábavu jak v předchozích dílech série s tím rozdílem, že navíc budete za běhu žonglovat se třemi movesety (speed, flight, power) reprezentovaný třemi postavami (např. Sonic, Tails a Knuckles). Na výběr máte ze čtyř týmů: Sonic, Dark, Rose a Chaotix. Liší se různou obtížností, layoutem levelů a mírně i schopnostmi. Pro odemčení poslední části hry ale musíte hru stejně dohrát za každý z nich. Ne že by to nestálo za to!

    Placená hra
    Mario Kart: Double Dash
    8/10

    Mario Kart: Double Dash

    Kdo by neznal Mario Kart? Alespoň v nějaké jeho podobě přímo Mario Kart a nebo alespoň nějaký jeho klon hrál jistě každý. Ze všech dílů u mě ale vede právě recenzovaný Mario Kart: Double Dash.

    Oproti předcházejícím dílům se v Double Dash nezávodí už jen v motokárách ale na slovo si příjdou i exotičtější vozidla (i když taková rozmanitost jako u Wii verze se tu ještě nekoná). Hlavní novinkou je ale počet postav připadajících na jedno vozidlo, který se zvýšil na dvě. To přidává strategické možnosti kombinování jak při výběru vozidla a postav, tak během závodů samotných. Vozidla a postavy spadají do třech velikostních kategorií a zatímco malá postava se nacpe do čehokoliv, střední si musí odpustit malá vozidla a velkým postavám zbývají pouze vozidla jejich vlastní velikosti. V rámci samotných závodů pak můžete mezi postavami přepínat kdykoliv se vám zachce a tak si například uschovat modrý krunýř pro pozdější použití nebo naopak vystřílet celkem šest krunýřů naráz. V multiplayeru pak máte kromě tradičních závodů a bitevního módu díky dvoučlenné posádce také možnost nechat jednoho hráče řídit a druhého střílet. Double Dash je také jedna z mála her, co podporují možnost propojit dva GameCube po LAN a hrát celkem v osmi hráčích naráz.

    Se záplavou skvěle navržených a výborně provedených tratí a spoustou hodin jak singleplayerové tak i multiplayerové zábavy je Mario Kart: Double Dash bez debaty bezkonkurenčně nejlepším závodním titulem na GameCube.

    Placená hra
    1
    1, 2, 3