Zabij 10 prasat

IRC kanál (chat) Minecraft server Twitter Facebook Steam skupina YouTube kanál RSS kanál
  • Herní série
  • Současná PC
  • Retro PC
  • MMO hry
  • Hry v prohlížeči
  • Mobilní zařízení
  • Sloupky
  • Vyhledávání
  • Všechny články
  • Takhle vypadá RH
    Takhle vypadá RH
    Všechny obrázky
  • 3DS a NDS
  • Současné konzole
  • Minulá generace
  • Game Boy
  • 32-bit konzole
  • 16-bit konzole
  • 8-bit konzole
  • Pro čtenáře
  • Shoutbox
  • The Keep (3DS)
    The Keep (3DS)
    Všechna videa
    Frogger
    6/10

    Frogger

    Automatová klasika Frogger je jedna z těch her, které nezestárnou ať se stane, co se stane. Vydání v roce 1981 mu nijak nebrání v bavení hráčů i v dnešní době.

    Statická herní plocha se skládá ze dvou částí, silnice a řeky. Váš úkol je přes ně převést pět ztracených žabek na spodu obrazovky zpět do jejich domovů v horní části. Žabky jsou sice rychlé, ale vyhnout se autům a přeskákat přes plovoucí kmeny i tak prověří vaše reflexy. Obzvláště proto, že vás hra nenechá usnout na vavřínech. Budou se objevovat stále nové prvky, které buď zvýší obtížnost, nebo vám dají šanci na bonusové body za cenu jistého rizika. Navíc s každou pěticí převedených žab roste i základní obtížnost; kmeny nahradí krokodýli, na doposud bezpečné trávě se objeví zlí hadi, a doprava zhoustne.

    Hudba ve Frogger pochází z veřejné domény, takže v ní naleznete plno chytlavých melodií, které třeba znáte a ani nevíte odkud. Nejlepší je ale to, že se postupně střídají bez ohledu na vaše hraní, takže se nikdy neoposlouchají. Grafika také potěší; sprity jsou detailní a plynule animované a různé smrti žabek mají dokonce vlastní animace. Když je přejede auto, rozpleskou se pod koly, a při jejich pádu do vody to hezky šplouchne.

    Trochu zkrátka přišel port pro Atari 2600, který o zmíněné animace přišel úplně a hudbu hraje jenom mezi levely; u něj si uberte z hodnocení až 2 body. Všechny ostatní verze jsou naštěstí stejně kvalitní jako automatový originál.

    Placená hra
    Alley Cat
    6/10

    Alley Cat

    Roku 1984, kdy se osobní počítače mohly pyšnit CGA grafikou s až čtyřmi současně zobrazenými barvami, vypustila firma IBM na trh na tehdejší dobu nezvykle propracovanou plošinovku s názvem Alley Cat, která okamžitě upoutala pozornost všech tehdejších majitelů IBM (a Atari) počítačů.

    Alley Cat je nadčasová hra, kde se stanete toulavým kocourem, který se musí z ulice plné nástrah dostat do pootevřených oken přilehlého paneláku, v kterém na něj čeká šest různých místností s rozdílnými úkoly (jako například sežrat psům žrádlo aniž bychom je probudili nebo ulovit akvarijní rybku). Po jejich splnění se odemkne přístup do závěrečné "místnosti", kde musí náš hrdina překonat nástrahy, co mu stojí v cestě za vyvolenou kočičí slečnou. Po úspěšném splnění hra začíná odznovu na vyšší obtížnost.

    Tato historicky zajímavá hra se může pyšnit vyjímečným technickým zpracováním, které zahrnuje věci jako test rychlosti procesoru před spuštěním hry samotné a následné nastavení rychlosti (tehdy něco nevídaného) nebo 30 úrovní obtížnosti, která má zásadní vliv na obsah levelů. A to hlavní - zůstává velmi dobře hratelná i po třech desetiletích.

    Placená hra
    Fast Eddie
    5/10

    Fast Eddie

    Tahle hra je ukázkový příklad toho, jak vypadaly plošinovky než se objevil Mario. Ve Fast Eddie vás čeká 5 vodorovných podlaží na jedné obrazovce, mezi kterými se pohybujete pomocí žebříků a přeskakujete pobíhající houbičky s nohama. Do další úrovně se dostanete prostým sebráním klíče, jenže ten je v držení jedné z houbiček s příliš dlouhýma nohama na to, abyste jí přeskočili a klíč jí sebrali. Takže musíte sbírat předměty daného levelů (pokaždé je to něco jiného, ale liší se jen obrázkem; nemají vliv na hratelnost samotnou), protože až jich budete mít dost, klíčníkovi se jeho dlouhé nohy zkrátí.

    Jednotlivé levely se liší rozložením žebříků a počtem i chováním nepřátel, jinak jsou - kromě barvy a sbíraných předmětů - totožné. Na celou hru máte maximum třech extra životů a mezi levely se vám doplňují o jeden, takže se dá dostat hodně daleko dokud neumřete několikrát po sobě.

    Díky zmíněné jednoduchosti si Fast Eddie může dovolit mít velký počet levelů s plynule navyšovanou obtížností od triviální až po extrémy. Naštěstí se dobře ovládá a kolizní modely jsou precizní, takže je obtížnost zasloužená a vše závisí čistě na vás. Díky tomu se hra stává chvílemi celkem návykovou. Hratelnosti pomáhá i jednoduchá a dobře definovaná grafika, kde vidíte i detaily jako svůj klobouk nebo oči nepřátel.

    Placená hra
    1
    1